בפעילות השר: בית הכנסת העתיק בזאגרב יושב לקהילה היהודית

אבי יעקב No Comments on בפעילות השר: בית הכנסת העתיק בזאגרב יושב לקהילה היהודית

שר השיכון יצחק גולדקנופף נפגש עם שרת התרבות של קרואטיה, שנענתה לבקשתו להשיב לקהילה היהודית המקומית את שטח בית הכנסת העתיק

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר השיכון, יצחק גולדקנופף מבקר בימים אלה בקרואטיה. לאחר תפילת שחרית בבית חב"ד המקומי ונאום בכנס UFM, שם הביא את ברכתו של רה"מ נתניהו, גולדקנופף הגיע יחד עם צוותו ושגריר ישראל במדינה גרי קורן לפגישה עם שרת התרבות של קרואטיה, הממונה על כלל הדתות במדינה, בכדי לדון עמה במגוון סוגיות הנוגעות לחיי הדת ולשימור בתי העלמין היהודיים במדינה.

השר ביקש מהשרה,  לפי בקשת שליח חב"ד במקום הרב פנחס זקלס, לקדם הכרה של מבני הקהילה היהודית ובתי העלמין כמבני דת רשמיים ואבטחתם ע"י המשטרה, בנוסף דן עמה שר השיכון במציאת פתרון לנפטרים היהודיים שלפי החוק המקומי עלולים להיות מוצאים מקברם לאחר עשר שנים. גולדקנופף אף ביקש מהשרה להשיב את שטח ביהכנ"ס העתיק לידי הקהילה היהודית, שרת התרבות נענתה לבקשתו והבטיחה לפעול שהדבר יקודם בזמן הקרוב.

ממשרד התרבות המשיך יו"ר יהדות התורה לבית החיים ולאנדרטה לזכר קדושי השואה במקום שממנו יצאו משלוחי המוות, שם הדליק נר נשמה ואמר פרקי תהילים ומשניות לעילוי נשמתם, הרב משה פרלביץ' רבה של קהילת בית ישראל אמר במקום את תפילת 'קל מלא רחמים'.

השר גולדקנופף ופמלייתו נסעו לאתר שבו שכן בעבר בית הכנסת המרכזי בעיר, שבעקבות בקשתו של השר משרת התרבות הקרואטית – הוא יושב לחיק הקהילה היהודית בקרוב ויוקם במקום מרכז יהודי תוסס לטובת יהודי העיר.



0 תגובות